Přeskočit na obsah, Přeskočit na nabídku služeb

logo se jménem Jiří Kroužek

Superlativy na Skliku

16. 07. 2011 – Jiří Kroužek

Článek je již zastaralý. Novinky ze světa PPC najdete na PPC Hero, český manuál na Zaklik.cz. Moji aktuální práci pak na jirikrouzek.cz.

Reklamní systém Sklik v červnu umožnil v inzerátech libovolně používat superlativy. Každý se tak rázem může stát nejlevnějším, nejkvalitnějším i nejkrásnějším.

K povolení superlativů došlo bez velkých ohlasů 13. června v souvislosti se změnou pravidel pro inzeráty. Více na Sklik blogu.

Motivace

Nemohu pochopit, co Sklik k takto nesmyslnému kroku vedlo. Tento PPC systém přitom býval při posuzování inzerátů velmi přísný a již například slovo „bezkonkurenční“ (což ještě není tak agresivní), znamenalo zamítnutí inzerátu. Napadají mne dvě příčiny. Buď se administrátoři Skliku domnívají, že se takto zvýší počet prokliků a následně prodej, nebo prostě nestíhají (nechtějí) inzeráty posuzovat.

Opravdu superlativy zvýší prodej?

Možná. Slovo nejlevnější (o to půjde především) bez pochyby působí jako magnet na pozornost potencionálního zákazníka, ale rozhodně ne na každého. Já osobně jsem velmi nedůvěřivý, pokud se takto nějaká společnost prezentuje. Navíc si nedovedu představit, že se na klíčové slovo objeví například 3 různé nabídky a všechny budou nejlevnější, nejkvalitnější nebo nejkrásnější. Co to asi s potencionálním zákazníkem udělá? Řekl bych, že počet prokliků a potažmo prodej se tím rozhodně nezvýší, spíše naopak.

Výskyt superlativů

Jak vypadá výskyt superlativů po cca měsíci od jejich povolení? Namátkou jsem si na Seznam.cz zkusil vyhledat tři dotazy, které jsou teď aktuální – letenky, dovolená Itálie, last minute. Na první stránce výsledků vyhledávání jsem na všechna tato klíčová slova našel překvapivě pouze jeden superlativ. Ano, jedná se jen o 3 slova a globálně to může být odlišné. I tak to ale znamená, že se o možnosti jejich použití neví (případně si správce PPC kampaní nepřeje mít odlišné inzeráty v Skliku a AdWords) nebo je prostě PPC specialisté používat nechtějí. Přál bych si, aby se jednalo o to druhé a reklamní inzeráty se nezačaly podobat spamu.

© 2009-2020 Jiří Kroužek, Zpracovávané údaje