Přeskočit na obsah, Přeskočit na nabídku služeb

logo se jménem Jiří Kroužek

České PPC systémy

7. 11. 2010 – Jiří Kroužek

Článek je již zastaralý. Novinky ze světa PPC najdete na PPC Hero, český manuál na Zaklik.cz. Moji aktuální práci pak na jirikrouzek.cz.

Na konci září letošního roku ukončil svoji činnost PPC systém AdFox patřící společnosti Centrum. Na českém trhu tak zůstali v poskytování této reklamy tři hlavní hráči a Facebook. Podívejme se, co který nabízí.

Google Adwords

Reklamy se zobrazují ve vyhledávání Google a na jeho portálech – Youtube.com. Dále pak na obsahové (reklamní síti), kterou má Google obrovskou. Po ukončení systému AdFox, jej nahradil právě Google AdWords, reklamy tak můžete najít i na portálech společnosti Centrum, především Centrum.cz, Atlas.cz a Najisto.cz.

Velkou výhodou Google Adwords je možnost cílit reklamy pod jedním účtem i na jiné země, zejména cílení na Slovensko je u inzerentů oblíbené, přičemž za reklamu můžete platit v české měně. Google Adwords má navíc nejširší škálu nástrojů, které vám se správou kampaní pomohou. Nechybí ani možnost vytvářet grafické či video reklamy. Na druhou stranu prostředí AdWords je pro začátečníka poměrně složité. Pro aktivaci účtu v tomto systému je nutné zaplatit nevratný poplatek 150 Kč. Minimální výše platby pro inzerci je 300 Kč – bankovní převod.

Seznam Sklik

Sklik je projekt české internetové jedničky – společnosti Seznam. Reklamy se zobrazují ve výsledcích vyhledávání, ale i na dalších portálech této společnosti – například Zbozi.cz nebo Sbazar.cz. Součástí obsahové sítě je například Stream.cz nebo Tn.cz.

Založení účtu je zdarma. Kredit můžete dobýt pouze za několik desetikorun (přes SMS). Pokud však chcete klasickou fakturu, musíte poslat alespoň 1 000 Kč. Díky cenové politice je tento systém ideální v případě, že si PPC reklamu chcete jenom vyzkoušet. Rovněž rozhraní je přehledné a intuitivní.

Etarget

Systém Etarget zobrazuje inzeráty v drtivé většině na obsahové síti, jejíž součástí je třeba Idnes.cz, Annonce.cz či Navrcholu.cz. Tento PPC sytém nespolupracuje s žádným významným vyhledávačem, což může znamenat nízkou efektivnost, zejména pro začátečníka. Využití vidím především pro inzerenty s větším rozpočtem, kterým AdWords a Sklik nestačí.

Vekou nevýhodou je minimální počáteční vklad 2 000 Kč, který spolehlivě odradí malé inzerenty, kteří si chtějí pouze vyzkoušet, zda se jim zde reklama vyplatí.

Facebook

Sociální síť Facebook nabízí prodej reklamy také formou PPC. Jde však o velmi specifickou reklamu a rozhodně není vhodná pro každého. Krom toho část prostředí stále není kvalitně přeložena do češtiny a pokud budete potřebovat nějakou radu od správců, musíte své dotazy psát zatím v angličtině (podporuje i jiné jazyky, ale češtinu nikoli).Výhodou reklamy na Facebooku je velmi podrobné cílení – můžete cílit na konkrétní věk nebo na rodinný stav. Je však nutné počítat, že zdaleka ne každý uživatel údaje vyplňuje korektně a vzhledem k bezpečnosti se jim vůbec nedivím. Jelikož u nás Facebook stále posiluje, bude se logicky zvyšovat i objem inzerce. Otázkou je, zda se zde výdaje na reklamu budou vracet.

Další PPC systémy

Pro kompletnost uvádím reklamní systém BillBoard a Potenza. Jejich hlavním zaměřením není PPC reklama, nicméně ji taky nabízí.

A nakonec ještě vyhledávače zboží Heureka.cz a Zbozi.cz, kde je možné pomocí PPC zvýhodnění vašeho internetového obchodu.

© 2009-2020 Jiří Kroužek, Zpracovávané údaje